Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.06.2010 13:09 - Лятото започва и една година суровоядство!
Автор: bulgarianmastermind Категория: Други   
Прочетен: 9085 Коментари: 8 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Здравейте приятели!

Първо бих желал да ви пожелая едно щастливо и изпълнено с позитивни емоции лято! Лятото всъщност започна вчера, но аз се възползвам от възможността да ви пожелая едно щастливо лято днес.

Освен пожеланието за лятото, бих желал да споделя с вас един любопитен факт от личния ми живот. А това е именно, че точно преди една година станах суровоядец и вече една година поддържам този начин на живот, който е повече от диета. То си е направо начин на живот!

Какво всъщност означава да си суровоядец? Ако питате някои хора, това означава да не ядеш нищо. Е, не съвсем. И суровоядците хапват по нещо. Всъщност като маса и обем, съм готов да споря, че суровоядците ядат най-много. Това поне важи за мен. Например на ден изяждам по няколко килограма плодове и зеленчуци. Не съм засичал колко точно, но предполагам, че поне 5 килограма общо.

Основната част от диетата ми вече една година са плодовете. Те ми дават калориите, нужни за да съм енергичен през деня. Те са перфектен заместител на хляб, ориз, картофи и други такива източници на енергия. А белтъчини откъде си набавям, ще попитате? Ами в плодовете и зеленчуците има доста повече белтъчини, отколкото ви се вярва. Така де, не се налага човек да консумира животински продукти за да си набави белтъчини. И ако все пак плодовете и зеленчуците ви се струват недостатъчни, аз също така консумирам и поне по 100 грама сурови ядки на ден. Те са вкусни и полезни - каква добра комбинация!

Всъщност, не съм наясно дали някога сте пробвали суровоядство или дали сте се замисляли за това. Само мога да споделя моя едногодишен опит и да се надявам той да ви помогне. И така, какво се случи с мен през тази една година суровоядство? Първо като започнах суровоядството отслабнах сериозно през първите няколко седмици. Причините бяха в това, че първо беше лято - активен сезон, второ, че не знаех още какви количества храна трябва да ям и трето, че тялото ми се адаптираше. Е, адаптационния период отмина и след като дойде есента и зимата телесното ми тегло се нормализира, а и с усилването на апетита ми си възвърнах загубените килограми.

Така че, от физическа гледна точка мога да кажа, че усещам само положителни ефекти. Чувствам се по-енергичен, наспивам се по-добре, психически съм по-бодър и по-концентриран. Всъщност, много трудно може да опише човек как се чувства, и предполагам, че трябва да опитате суровоядството, за да знаете как се чувства един суровоядец.

И така, сигурно се питате, има ли някоя хранителна съставка, която я няма в суровите храни? Вече говорихме, че белтъчини, въглехидрати, мазнини, а разбира се и витамини и минерали има предостатъчно. И все пак, има една съставка, която липсва. И това е витамин B12. Това е единствения витамин, който го има само в животинските продукти. Всъщност, говори се, че го имаме и ние в червата си, но за по-сигурно аз си го пия на хапчета.

Накрая, бих желал да ви върна една година назад и да ви поканя да приемете предизвикателството, което аз приех тогава. Беше юни месец миналата година. Три месеца по-рано бях станал вегитарианец, но честно казано бях раздвоен. Вегитарианството е хубаво, защото то елиминира вредните животински продукти от диетата на човек, но то все пак ти позволява да консумираш тестени и захарни продукти, които са не малко по-вредни. На мен особено ми пречеше зависимостта ми от захарта. Някои от вас сигурно ще се засмеят на такова твърдение, но само като човек спре да консумира захарни продукти, или продукти, които съдържат дори и малки количества рафинирана захар, и след като мине началния период на абстиненция, тогава ще разберете каква зависимост сте имали към захарта. Искам да си хапна нещо сладичко! Но плод не е достатъчен, трябва да е шоколад, сладолед, торта! Да, това си е чист вид зависимост, която може би е по-силна от тази към наркотиците, защото е не само толерирана, но и поощрявана от обществото.

Но нека да не минаваме на негативен тон. :) Не искам да споря с никой, който харесва начина си на живот и хранене. Ако се чувствате добре, радвам се за вас! Преди една година и аз се чувствах горе-долу добре. Но бях уверен, че мога да се чувствам и по-добре! И затова реших да тествам суровоядството. Всъщност, за суровоядството се казва, че ако човек се интересува, повтарям, ако се интересува, трябва да го пробва за един месец като един вид пречистване на тялото. През този един месец ще си проличи дали ви харесва или не. На някои хора не им харесва и те се отказват. Други, като мен, се влюбват в суровоядството и го продължават за цял живот (или поне за една година :) ). 

Затова ви предлагам това предизвикателство - пробвайте суровоядството, пречистете се и вижте за какво става дума. А ако не, пожелавам ви да се чувствате добре както и да се храните и както и да живеете!



Гласувай:
5



1. анонимен - Поздрави от един вегетарианец.
22.06.2010 13:14
Не,не съм на суровоядство,просто не ям месо,зная за какво говориш и затова те поздравявам,че можеш да живееш само с плодове,зеленчуци и ядки.
цитирай
2. victoriavselena - четох някъде
24.06.2010 20:50
Защо да ядем сурови храни като може да ядем храни, печени на слънце. Поздравявам те. При мен изгрежда все още "лъвското" е доста силно, но ти се възхищавам за постоянността и последователността, с която вършиш нещата. Уча се от теб.
цитирай
3. bulgarianmastermind - Благодаря ви за коментарите!
24.06.2010 21:32
Всеки яде каквото му е приятно.
На мен само ми е жално за хората, които страдат като резултат от храните, които консумират, но са пристрастени към тях, а някои от тях дори не го осъзнават.

Важното е да се чувстваме добре и за всеки това е нещо различно!

И аз се уча от теб, victoriavselena!

Поздрави!
цитирай
4. divna8 - От шест месеца съм веган - не употребяван никакви животински храни!
27.07.2010 13:53
Отслабнах с 10 кг. Чувствам се добре. Суровите храни са 2/3-ти от храната ми, но все още уотребявам някои готвени храни и хляб. Здравословни са, без запръжки, с много кратка топлинна обработка.
Смятам, че ми трябват няколко години такъв режим на хранене, преди да мина на пълно суровоядство. Въпрос на опит от наблюденията ми над собственото ми тяло. Водя си дневник; няколко пъти съм била само на вода от 15 до 45 дни - с лечебна цел. Важна е мотивацията, за да се издържи.
Желая ти успех по пътя, който си поел! Благодаря за споделеният опит!
цитирай
5. bulgarianmastermind - Поздравления за постоянството и благодаря за коментара!
27.07.2010 15:36
От коментара ти разбирам, че си веган и искаш да станеш суровоядец. Ако ме питаш мен, нямаш нужда от никаква подготовка - можеш да станеш суровоядец още утре, стига обаче психически да си готова. Да, мотивацията е много важна, но бих използвал думата "да се издържи." Аз не "издържам" всеки ден на сурови храни - на мен ми доставя удоволствие да се храня с тях и вече дори не мога да си помисля да хапна нещо готвено. Камо ли пък да се изкуша от това!

А пътят, по който съм поел ще е успешен, защото това е пътя на удоволствието и щастието!

Поздрави и на теб и ти пожелавам едно прекрасно лято!
цитирай
6. анонимен - Поздравляния
15.03.2011 23:55
Здравейте и от мен! Аз лично пробвах този режим за около два месеца и смея да кажа,че беше невероятно усещането, докато не си позволих една хапка сладкиш. От тогава малко, по-малко почнах да увеличавам сладкото и сега то преобладава 90% в храненето ми за ден. Наистина е като наркотик. Не спирам да мисля за него, както и да се тъпча, макар че на моменти чак ми става лошо. Много ми е трудна тази борба.И какво се случи- напълнях с 10 кг,върнаха се стари болежки, подуване на корема, затруднено дишане, мързела преобладава и изобщо не се чувствам добре в тялото И така: Официално обявявам,че от днес преминавам отново на суровояден режим. Дано се справя. Проблема е само първата седмица. Изглежда много просто, нали? Има ли желаещи за промяна в начина на живот? Нека бъдем единни!
цитирай
7. bulgarianmastermind - Благодаря за коментара!
16.03.2011 00:01
И пожелания за успех в начинанието!
Ако питате мен, сладките изкушения са най- вредните - дори по-вредни от животинските продукти.
Но все пак, най-важно е човек да се чувства добре. Аз не съм на този режим за здравословни причини, а защото ме кара да се чувствам добре. Ако някой се чувства добре като яде животни и мазнотии - да е жив и здрав!
цитирай
8. анонимен - Поздравления
28.08.2011 10:59
Миналата година цялото лято бях суровоядец и се чуствах отлично, но имам здравословни проблеми и лекарите ме уплашиха, че не било добре за мен и това лято не посмях да бъда суровоядец. Приветствам суровоядството.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bulgarianmastermind
Категория: Други
Прочетен: 717274
Постинги: 518
Коментари: 666
Гласове: 1339
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031